čtvrtek 27. února 2014

Daring Bakers February - Beautiful Bread

 
Únorovou výzvu DB pro nás připravila Sawsan z blogu Chef in disguise. Když jsem viděla jenom název, těšíla jsem se, že si zkusím zajímavý domácí chleba, který se bude třeba nějak super vychytaně nařezávat na povrchu před pečením. Když jsem rolovala dál a viděla výsledek, jak má výzva dopadnout, spadla mi dost brada a pochopila jsem, že o chlebu to teda vážně nebude ;) Ačkoli tenhle Beautiful Bread si můžete udělat i se slanou náplní (tuším, že někdo použil rajčatovou omáčku a sýr ve stylu pizza), jako základní dvě varianty jsme měli se skořicí (který jsem pekla já) nebo s nutelou (který bych upekla klidně taky, kdybych jí měla doma nebo se mi chtělo do obchodu). Nemuseli jsme se přesně držet vzhledu dvou ukázek od Sawsan, dokud se ještě jednalo o nějaké podobné kreace na Beautiful Bread, takže ta moje je malinko jiná a doporučuji určitě se podívat i k dalším odvážným pekařům na blogy, protože co kus, to originál ;) Na to, jak efektně tahle záležitost vypadá, vynaložíte úplné minimum úsilí, což je podle mě značka ideál pro chvíle, kdy chcete trochu udělat dojem a pak říct něco jako "Ále, to nic nebylo..." ;)
 
Původní recept jsem pozměnila jenom malinko v náplni, takže předkládám téměř originál.
 
Těsto:
 
450 g hladké mouky
60 ml vlažné vody
180 ml vlažného mléka
1 velké vejce
8 g sušeného droždí (jeden balíček)
špetka soli (3 g)
50 g krupicového cukru
60 g změklého másla
 
Náplň:
 
80 g velmi změklého másla
3 lžíce skoříce
3 drcené tobolky kardamomu
40 g krupicového cukru
 
trocha mléka na potření před pečením
 
Postup:
 
V míse (od robotu) smícháme suché ingredience na těsto, ve vedlejší ty mokré, které trošku prošleháme vidličkou a přilijeme k suchým. Hnětání těsta s klidným srdcem necháme na robotovi, přidala jsem jen na koneci trochu mouky, aby se těsto nelepilo. Hotové těsto trochu pomoučíme a necháme přikryté utěrkou kynout na dvojnásobný objem, což je zhruba tak hodinu na teplém místě.
Náplň si můžete připravit předem jako já, nebo pak jednotlivé pláty těsta průběžné potírat máslem a sypat cukrem a skořicí - mně přijde lepší varianta smíchat máslo předem s kořením a cukrem, aby chutě byly výsledně rozprostřené rovnoměrně a nepřekvapilo vás nevyžádané přiliš velké sousto skořice ;)
Vykynuté těsto propracujeme a rozdělíme na čtyři stejné díly (podle váhy, kdo to od oka neumí stejně jako já). Každý díl rozválíme na kruh alespoň 20 cm v průměru, klidně větší. Kdo chce mít pravidelný, nebo aspoň relativně pravidelný, okraj výsledku, vykrojí si pak placku přesně třeba podle dna dortové formy. První placku už můžeme položit na plech vyložený pečícím papírem, další tři dáme po vyválení bokem a budeme je postupně štosovat na tu první na plechu.
Na první placku naneseme lžící nebo prsty třetinu náplně (čím rozehřátější máslo, tím to jde lépe), přiklopíme další plackou a další třetinou náplně, pak další placku a zbytek náplně, zakončíme plackou. Snažíme se skládat placky pokud možno co nejpřesněji na sebe. Doprostřed vzniklé plackové věžičky postavíme malou skleničku, vezmeme si k ruce pravítko a od skleničky směrem k okraji nakrájíme "věc" ostrým nožem na 16 jakoby trojúhelníčků.  Skleničku odstraníme. Začínáme konečně s tím uměním - do každé ruky vezmeme jeden pseudotrojúhelníček (jakože dva co sousedí) a každý jiným směrem třikrát protočíme, takže jeden má otáčky doprava, druhý doleva. Postupně zopakujeme u všech zbývajících pseudotrojúhelníčků. Srovnáme okraje, aby tvořily přibližný kruh. Umělecký výtvor pomažeme mlékem a necháme ještě 15 min dokynout, mezitím troubu zapneme na 230°C.
Výtvor dáme do trouby na 5 min, poté snížíme teplotu na 190°C a dopékáme dalších cca 15 min. Pokud nám přijde, že krasavec moc rychle hnědne, přikryjeme ho alobalem (a soudě podle některých fotek je potřeba skoro vždycky). Upečený se krásně rozvoní, takže to poznáte i bez špejle ;)
Po vychladnutí už můžeme rovnou konzumovat, připadně obdivovat (i během chladnutí), podávat lze i doplněné slazeným kondenzovaným mlékem nebo jinou omáčkou. Jednotlivé krucance jdou vcelku dobře odtrhnout, takže ani není třeba krájet.
 
Pokud vám z odkrojků zbyde trochu těsta a navíc i trocha náplně, můžete si udělat ještě tenhle minivěnec se skořicí, který se mi hrozně líbil u Lindy z blogu Call me cupcake, takže co se postupu týče, plně odkazuji na její krásný recept zde.
 
 
 
Skoro mi až bylo líto to všechno to sníst a nechat sníst, ale jenom skoro ;)
 
 
 

4 komentáře:

  1. Looks amazing! Great job on the challenge!

    OdpovědětVymazat
  2. Thank you! I checked your beautiful bread as well and it really looks great! :)

    OdpovědětVymazat
  3. hehehe I really loved the description .. the bread you make when you want to impress people and then say oh it was nothing!
    You did a wonderful job on this challenge Misha, thank you for taking part in this challenge

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. I have to admit that I wanted to impress my colleagues - and I really did ;) The pleasure was mine! :)

      Vymazat