neděle 13. července 2014

Angreštové želé s vanilkovou panna cottou


Strašně se stydím, že poslední příspěvek byl z 27. června, ale prostě tak nějak nestíhám - tak snad to dneškem trochu vynahradím.
Před pár týdny jsme byli v kavárně Era, kde jsem ochutnala strašně dobrý angreštový smetanový krém. Od té doby mi kombinace angreštu a smetany nedala spát... Když mi mamka věnovala jednu lahev svého domácího bezinkového sirupu, napadlo mě angreštové želé s bezinkovou šťávou, panna cotta už se k tomu nachomýtla tak nějak sama. Tenhle příspěvek tedy věnuji Ditě, která se mě zeptala, jak by zmíněný angreštový krém šel udělat (a hrozně mě potěšila, že jí vůbec napadlo zeptat se zrovna mě) - akorát to není tak úplně angreštový krém, což mi snad promine, nicméně je to její zásluha, že jsem se do toho vůbec pustila ;) Kdo bude mít místo červeného angreštu angrešt klasický zelený, nebude mít logicky růžové želé - ale i s tím se dá žit.
Uvedené množství vystačí na 3 sklenice o objemu 200 ml, pokud budete mít o trochu menší skleničky nebo misky, pro 4 to vystačí úplně akorát. Jelikož je třeba čekat, než želé a smetana vychladnou a ztuhnout, doporučuju připravit den předem nebo alespoň začít s dostatečným předstihem ;) 

Angreštové želé:

200 ml studené vody
2 lžíce bezinkového sirupu
lžíce citronové šťávy
hrst angreštu (cca 20 bobulí)
1/2 lžičky agar-agaru (želé z mořských řas, koupíme ve zdravé výživě)

Panna cotta:

200 ml smetany ke šlehání
2-3 lžičky vanilkového cukru (podle sladkosti želé)
1/4 lžičky agar-agaru

další hrst angreštu na dokončení

Postup:

Začneme želé s angreštem. Angrešt omyjeme a nakrájíme na půlky, bezinkový sirup smícháme v rendlíku s vodou a citronovou šťávou. Ideální chvíle pro ochutnání - pokud máte málo sladký sirup, teď je ideální přidat případně trochu cukru, ale pro lepší chuťový kontrast je nechat želé trochu kyselkavé. Přidáme nakrájený angrešt, agar-agar a přivedeme k varu, potom hned odstavíme. Mezitím do připravených sklenic/misek nakrájíme půl hrsti angreštu na dokončení. Angrešt v lázni trochu rozmačkáme lžící, aby se co nejvíc uvolnila chuť a přes sítko rozlijeme horké želé do připravených sklenic, necháme zatuhnout. Angrešt, který prošel varem, můžeme s klidným srdcem vyhodit. 
Na ztuhlé želé nakrájíme zbytek angreštu na dokončení a připravíme panna cottu. V rendlíku smícháme smetanu s cukrem a agar-agarem, pomalu přivedeme k varu, aby se smetana nepřipálila. Jakmile přijde k varu, sundáme z žáru a opatrně nalijeme na želé a kousky angreštu, necháme znovu zatuhnout a vychladnout. Vychladlý dezert přesuneme do lednice alespoň na 2 hodiny vychladit a můžeme servírovat. 


Škoda, že sezóna angreštu není celoročně, protože bych ho mohla jíst pořád...

Žádné komentáře:

Okomentovat